پارکت ارزان

کسانی که این روزها برای سفارش خودرو به وب سایت تسلا مراجعه می کنند، با ویژگی جدیدی بخاطر قابلیت های رانندگی کاملا خودران این برند مواجه می شوند؛ افزونه ای ۷،۰۰۰ دلاری که در آینده اقتدار رانندگی خودران را دراختیار خریداران راحتی می دهد. آیا این ویژگی به معنی فناوری کاملا خودران است؟ خیر؛ ولی افزونه ی جدید امتیاز چراغ تربیت گامی به سوی قابلیت های رانندگی تمام خودران وعده داده شده ی ایلان ماسک است، حتی اگر هنوز رسما رونمایی و عرضه نشده باشد.

ویژگی آزمایشی و داخل حال تجسس جدید چه فقره می کند؟ همان طورکه از نام آن مراد می رود، این ویژگی به خودروهای الکتریکی تسلا اجازه می دهد علائم هدایت و رانندگی شبیه چراغ راهنمایی و علائم توقف به ویژه داخل تقاطع ها را تشخصی دهند. به تازگی، ویدئویی از خودرو تسلا نمونه ۳ در کانال یوتیوب Out of Spec Motoring منتشر شد که اتوپایلوت آن فعال بود و به طورخودکار ظهر چراغ قرمز ایستاد. داخل این ویدئو، توقع شده است تسلا مدل ۳ یادشده با تشخیص تابلو وقفه اسکان کرد.



یکی از کاربران در توییتر پیش نویس ی راهنمای این ویژگی برای تسلا مدل Y و نمونه ۳ را پیدا کرده است که البته یکی از قابلیت های آزمایشی خودروهای تسلا به احصائیه می رود. داخل این دفترچه ی راهنما، به نحوه ی عملکرد قابلیت متاخر رمز شده است. این سیستم از دوربین های جلو و GPS و داده های نقشه برای شناسایی چراغ راهنمایی و تابلوهای ایست استفاده می بطی ء.

با نزدیک شدن خودرو به تقاطع هنگام فعال وجود داشتن اتوپایلوت، صرف کردن نظر از اینکه چراغ سبز خواه زرد خواه قرمز باشد، سرعت خودرو تا توقف طولانی کُند می شود. خط قرمزی که روی ورقه ی لمسی عرضه داده می شود، جایی را علامت می دهد که باید خودرو متوقف شود (فقط درصورت نشان دادن شیار قرمز، خودرو متوقف می شود). اگر چراغ داخل آستانه ی سبزشدن و راننده از بی خطربودن ادامه ی حروف مطمئن باشد، می تواند با فشاردادن روی پدال گاز یا دسته دنده، از کاهش سرعت خودرو الکتریکی جلوگیری کند. اگر چراغ بعد از توقف تمام سبز شود، راننده بازهم باید همین کار را برای دستور ی ابتدا حرکت خواه امتداد دادن مسیر انجام دهد.

هم اکنون این قابلیت فقط می تواند تعیین کند خودرو باید کجا و کِی متوقف شود؛ اما هنوزهم برای سایر تصمیمات به راننده ربط دارد. همچنین، باید به این نکته اشاره کنیم که استعداد متاخر بسیار از حد دوراندیشی می کند؛ یعنی تنها راهی که خودرو برقی تسلا در حالت فعال بودن اتوپایلوت می تواند چراغ قزل را رگه کند، با خطای شوفر است یا حالتی که تقاطع امتیاز داده نشده است. مسئولیت استعمال از اتوپایلوت و سایر سیستم های کمکی کاملا برعهده ی راننده است.مقاله های مرتبط:سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا، جاده را چگونه می بیند؟نسخه جدید اتوپایلوت تسلا اقتدار تعویض لاین دارد

اگرچه جهیز تشخیص تقاطع فعلی ممکن است بخشی خسته بوسیله نظر برسد، درون کوتاه مدت بخاطر کار مفیدتری طراحی شده است: تحصیل ماشین. تسلا بخاطر آموزش شبکه عصبی، به تعداد زیادی استاندارد از شرایط پا بر جا و بازخورد درباره ی نحوه پاسخ آدم به آن ها نیاز دارد. این موضوع توضیح می دهد چرا رانندگان هنگام رسیدن به چراغ سبز تصمیم می گیرند. آن ها این بازخورد را در وضعیت واقعی بخاطر آموزش شبکه ی عصبی FSD جمع آوری می کنند.

تاکنون از شما خواسته شده است قبل از ورود به ناحیه ی کاربری وب سایتی، تصاویری از چراغ راهنمایی یا اتوبوس را در میان دسته ای از عکس ها برگزینی کنید؟ تسلا همچنین از همان اصل روزی می گیرد. کاربران برای آموزش سیستم تشخیص تصویر، داده هایی تدارک می کنند و حتی ممکن است از آن بی شناسایی باشند. این اولین باری نیست که تسلا از مالکان خودروهای خویشتن به عنوان نمونه ی آزمایشی استفاده می کند. هنگامی که اولین بار قابلیت ناوبری روی اتوپایلوت استفاده شد، جهیز تغییر خط حرکت را پیشنهاد می کرد؛ اما به تأیید راننده حاجت داشت. ماه ها بعدازآن، سیستم اتوپایلوت به روزرسانی شد تا امکان تبدیل خودکار شیار حرکت را بدون تأیید کاربر مجهز کند.



تشخیص تقاطع ها بغرنج قطعی تری از تحول دست خط در شاهراه است و احتمالا مدتی طول بکشد تا بخاطر همه مالکان خودروهای تسلا کاربردی باشد. همچنین، هنوز باید ببینیم این شیوه ی برنامه نویسی چه پیامدهای پیش بینی شدنی یا نشدنی می تواند داشته باشد. با وجود رانندگان بی احتیاطی که غبطه توقف خودروهای جلو را ندارند، متوقف خواه کُند شدن سرعت خودروهای برقی تسلا در پشت چراغ سبز می تواند بوسیله بروز تصادف منجر شود.

این ویژگی نیز استفاده از اتوپایلوت را در خیابان های عادی شهر تشویق می کند؛ مسئله ای بالقوه که به تشخیص عابر پیاده به وسیله ی سیستم اتوپایلوت وابستگی دارد. راننده مسئول مصرف ی هوشمندانه از اتوپایلوت است؛ ولی شاهد سوءاستفاده از اتوپایلوت تیمار بوده ایم و دلیلی بود ندارد انتظار داشته باشیم این قابلیت جدید تشخیص تقاطع حزن دچار بغرنج مشابهی نشود. تکامل خودرو خودران پله پله ارتکاب می شود. بیشتر بخوانید:ایلان ماسک به جای دستگاه تنفس مصنوعی، وسیله ای اشتباه به بیمارستان اهدا کردخودروهای الکتریکی آینده تعمیرات خودرو را دگرگون می کنندساخت یک سامانه ی متشابه ساز واقع گرا بوسیله دست محققان MIT برای آموزش خودروهای خودرانNHTSA قوانین استفاده از خودروهای خودران را به روزرسانی می کندایلان ماسک: درصورت کمبود دستگاه نفس کشیدن مصنوعی، تسلا آن را تولید می یواش
  • ۹۹/۰۱/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی