به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، این هنرپیشه که این روزها هم سریال «بزنگاه» رضا عطاران با بازی او داخل حال پخش از آی فیلم است در نقد سریال های سال های اخیر تلویزیون گفت: وقتی اسطوره از شکم جامعه باشد، مخاطب می تواند با آن همگام شود. بور عجیب و غریبه سریال ها با اتفاقات روز جهان باعث می شود مردم این ها را باور نکنند. با این رویه هر کدام از ما بازیگران کمدی یک چراغ جادو داریم. مخصوصا برای بازیگران زن خنده دار بازی کردن متعدد ابدار پر حرارت و محدودیت ها زیاد است.
او با طرح این پرسش که «آیا بازیگری که بوسیله بدسلیقه ترین لباس ممکن گریم شده و شکل پوشیده است، اعتماد بوسیله نفس جلوی دوربین رفتن را دارد؟ »، تصریح کرد: اگر قرار است مشخص من خنده ساختن کند که دیگر من نباید لقب خودم را بازیگر بگذارم. من باید بتوانم داخل شرایطی که برایم خلق کردن می شود به نیکوترین لباس ممکن و در تمیزی آن چرک را نشان دهم.
گلچین افزود: درون تاسیس سریال های طنز ما دائما پندار می کنیم به یکی برمی خورد. باید کمدی بسازیم ولی خیر با صنف خیر با منصب نه با صنف؛ با هیچگاه چیز نباید طنز کنیم. قرار است با هیچ چیز طنز نکنیم اما کمدین شویم. از مسائل روز نگوییم، از نیازمندی نگوییم، از نداشته های قفا دوربین اندوه نگوییم. وقتی از طریق و ته و میان یک کار کنده می شود، دیگر سریال زدودن و ارتباطات بهم می ریزد.
بوسیله گفته او وقتی برای ساخت یک سریال، فکری که درون ذهن نویسنده است در مرحله نوشتن چندین بار تبدیل می کند پس ازآن در زمان تصویربرداری هم بازرس قسمت هایی را حذف می یواش سپس داخل مونتاژ هم تغییراتی خلق کردن می شود. من از این امر نمی توانم دفاع کنم چون آنچه که درون تصویر تلویزیون می بینم چیزی حلق که من در فیلم نامه خوانده ام. شما مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را از من می بینید که اصل ماجرا تراشیدن و این کار نه دلخواه ماست و نه مشت ماست.
او در ادامه تصریح کرد: چیزی را روی تصویر می بینیم که با زندگی های واقعی مان زمین تا آسمان فاصله دارد بر عکس سریال های گذشته که واقعی و دلی بودند برای همین بی آرامی به دل می نشستند. الان انگار فقط می خواهیم آنتن را لبالب کنیم. برای چیز پهن و شکل و انتخاب بازیگر بودجه به اندازه کافی در نظر گرفته نمی شود و جدیت می کنند بازیگران کم قیمت تر را بیاورند.
او افزود: متاسفانه در خیلی از کارهای مضحک ما، فقط برای اینکه بتوانند خنده ایجاد کنند پناه می برند بوسیله چیزهایی که غیراخلاقی است در صورتی که یک فکاهی فاخر نیازی ندارد بوسیله حاشیه نویسی بپردازد. می توان به مسائل روز پرداخت که تو نسب غصه انگیز بودن خنده به عین می آورد. اصلا خصلت خنده دار همین است که دردی را به در می دهد که از شدت آن درد خنده ات می گیرد.
این هنرپیشه درباره سانسور و تحول تو رمان های سریال های تلویزیونی، اظهار کرد: همین الان برای اینکه یک دیالوگ که سه سال قبل در سریال «پرگار» گفته شده سانسور نشود من ناچار شدم دوباره صدایم را بخاطر کارگردان بفرستم تا جایگزین شود. با عوض شدن این یکسره تمامی اتفاقات قرین دومینو خراب می شود. این دیالوگ اتفاقات بعدی شعر را رغم می زد و نمی دانم با عوض شدن این یکسره رمان چه طور پیش برود.
او دلیل شوق فیلمسازان به عرضه آثار در شبکه نمایش خانگی را اینگونه عنوان کرد: «دلیل اینکه فیلم سازان فرار می کنند و بوسیله سمت رسانه ارائه خانگی می روند این است که آنجا دستشان بازتر است. آیا می شد سریال «شهرزاد» را در تلویزیون ساخت؟ همان تنوع ها باعث می شود تا مردم سریال رادنبال کنند. می گویند تو تلویزیون اسم «شهرزاد» را نیار؛ چرا نباید آورده شود سوا در خارج از سرزمین ساخته شده است؟
گلچین درباره مجموعه «پرگار» که پخش آن بوسیله تری از شبکه شروع سیما آغاز شده است، گفت: بوسیله این سریال نقد دانا است؛ تو این مجموعه از مقدمه تا ۳۰ قسمت سریال غلام را با یک پانچوی سیاه اثر جزیی می بینید و نقشم خانمی است که از اروپا آمده است. جذابیت تصویری بخشی از نظم فقره است. تو را به خدا انقدر بازیگران را زشت و تصنعی نکنید. ما را در خیابان می بینند می گویند شما که این شکلی نیستید چرا شما را در تصویر آنقدر بد خیساندن می کنند. من هنوز بوسیله این فکر می کنم که داخل سریال «پرگار» چطور می شود خانمی که از اروپا برگشته ۳۰ سرنوشت با یک لباس باشد. کاش می گفتند خودم چند دست لباس می بردم و آن لمحه می نوشتند طراح لباس خود مرجانه گلچین. اکثر فیلم هایی هم که می بینید دلگشا آب و رنگ است، بچه ها خودشان لباس می برند.
او با طرح این پرسش که «آیا بازیگری که بوسیله بدسلیقه ترین لباس ممکن گریم شده و شکل پوشیده است، اعتماد بوسیله نفس جلوی دوربین رفتن را دارد؟ »، تصریح کرد: اگر قرار است مشخص من خنده ساختن کند که دیگر من نباید لقب خودم را بازیگر بگذارم. من باید بتوانم داخل شرایطی که برایم خلق کردن می شود به نیکوترین لباس ممکن و در تمیزی آن چرک را نشان دهم.
گلچین افزود: درون تاسیس سریال های طنز ما دائما پندار می کنیم به یکی برمی خورد. باید کمدی بسازیم ولی خیر با صنف خیر با منصب نه با صنف؛ با هیچگاه چیز نباید طنز کنیم. قرار است با هیچ چیز طنز نکنیم اما کمدین شویم. از مسائل روز نگوییم، از نیازمندی نگوییم، از نداشته های قفا دوربین اندوه نگوییم. وقتی از طریق و ته و میان یک کار کنده می شود، دیگر سریال زدودن و ارتباطات بهم می ریزد.
بوسیله گفته او وقتی برای ساخت یک سریال، فکری که درون ذهن نویسنده است در مرحله نوشتن چندین بار تبدیل می کند پس ازآن در زمان تصویربرداری هم بازرس قسمت هایی را حذف می یواش سپس داخل مونتاژ هم تغییراتی خلق کردن می شود. من از این امر نمی توانم دفاع کنم چون آنچه که درون تصویر تلویزیون می بینم چیزی حلق که من در فیلم نامه خوانده ام. شما مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را از من می بینید که اصل ماجرا تراشیدن و این کار نه دلخواه ماست و نه مشت ماست.
او در ادامه تصریح کرد: چیزی را روی تصویر می بینیم که با زندگی های واقعی مان زمین تا آسمان فاصله دارد بر عکس سریال های گذشته که واقعی و دلی بودند برای همین بی آرامی به دل می نشستند. الان انگار فقط می خواهیم آنتن را لبالب کنیم. برای چیز پهن و شکل و انتخاب بازیگر بودجه به اندازه کافی در نظر گرفته نمی شود و جدیت می کنند بازیگران کم قیمت تر را بیاورند.
او افزود: متاسفانه در خیلی از کارهای مضحک ما، فقط برای اینکه بتوانند خنده ایجاد کنند پناه می برند بوسیله چیزهایی که غیراخلاقی است در صورتی که یک فکاهی فاخر نیازی ندارد بوسیله حاشیه نویسی بپردازد. می توان به مسائل روز پرداخت که تو نسب غصه انگیز بودن خنده به عین می آورد. اصلا خصلت خنده دار همین است که دردی را به در می دهد که از شدت آن درد خنده ات می گیرد.
این هنرپیشه درباره سانسور و تحول تو رمان های سریال های تلویزیونی، اظهار کرد: همین الان برای اینکه یک دیالوگ که سه سال قبل در سریال «پرگار» گفته شده سانسور نشود من ناچار شدم دوباره صدایم را بخاطر کارگردان بفرستم تا جایگزین شود. با عوض شدن این یکسره تمامی اتفاقات قرین دومینو خراب می شود. این دیالوگ اتفاقات بعدی شعر را رغم می زد و نمی دانم با عوض شدن این یکسره رمان چه طور پیش برود.
او دلیل شوق فیلمسازان به عرضه آثار در شبکه نمایش خانگی را اینگونه عنوان کرد: «دلیل اینکه فیلم سازان فرار می کنند و بوسیله سمت رسانه ارائه خانگی می روند این است که آنجا دستشان بازتر است. آیا می شد سریال «شهرزاد» را در تلویزیون ساخت؟ همان تنوع ها باعث می شود تا مردم سریال رادنبال کنند. می گویند تو تلویزیون اسم «شهرزاد» را نیار؛ چرا نباید آورده شود سوا در خارج از سرزمین ساخته شده است؟
گلچین درباره مجموعه «پرگار» که پخش آن بوسیله تری از شبکه شروع سیما آغاز شده است، گفت: بوسیله این سریال نقد دانا است؛ تو این مجموعه از مقدمه تا ۳۰ قسمت سریال غلام را با یک پانچوی سیاه اثر جزیی می بینید و نقشم خانمی است که از اروپا آمده است. جذابیت تصویری بخشی از نظم فقره است. تو را به خدا انقدر بازیگران را زشت و تصنعی نکنید. ما را در خیابان می بینند می گویند شما که این شکلی نیستید چرا شما را در تصویر آنقدر بد خیساندن می کنند. من هنوز بوسیله این فکر می کنم که داخل سریال «پرگار» چطور می شود خانمی که از اروپا برگشته ۳۰ سرنوشت با یک لباس باشد. کاش می گفتند خودم چند دست لباس می بردم و آن لمحه می نوشتند طراح لباس خود مرجانه گلچین. اکثر فیلم هایی هم که می بینید دلگشا آب و رنگ است، بچه ها خودشان لباس می برند.
- ۹۹/۰۳/۱۱