پارکت ارزان

اگر ساکن کلان بخانه برگشتن باشید، احتمالا تو برخی از نقاط شهر، هشدارهای مربوط به چونی نامطلوب هوا را روی تلفن همراه خواه برنامه ی آب و هوای آن مشاهده کرده اید؛ به اختصاص چنانچه نزدیک به محلی باشید که در آن آتش سوزی مهیبی رخساره داده است. آیا می دانید عزم واقعی چنین اخطارهایی چیست و وقتی این هشدار را دریافت می کنید، باید چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش ارتکاب دهید؟

بدون تردید حتما می دانید آلودگی برای سلامتی مضر است و درمقابل، هوای تمیز چقدر می تواند در زندگی شهری مهم باشد. بااین حال، گاهی اوقات وقتی در منطقه ای با میزان آلودگی هوای بسیار زندگی می کنید، امکان پذیر است عاطفه ناتوانی به شما مشت دهد؛ چرا که نمی توانید به سادگی فضای داخلی خانه تان را تا ابد با دستگاه تصفیه ی هوا تمیز و تندرست نگه دارید. خوشبختانه منبعی به صیت متمایز چونی محیط (AQI) وجود دارد که آژانس نگاهداری از هوا زیست ایالات متحده آن را بوسیله منظور تسهیل فرایند نظارت پیاده شدن کیفیت فضا ابداع کرده است؛ ازاین رو، می توان ستاندن این لب چه تأثیر مثبتی می تواند بر سلامتی بگذارد.متمایز کیفیت هوا (AQI) چگونه فرمان می کند؟

شاخص کیفیت هوا معیاری استاندارد بخاطر بررسی مدل آلودگی هوا داخل شهرهای بزرگ است

متمایز کیفیت فضا (AQI) درباره ی میزان پاکی یا آلودگی هوای منطقه ی شهری گزارش می دهد و علاوه برآن، می گوید وقت کشیدن تو بیرون از ساختمان و تو چنین هوایی ممکن است چه تأثیراتی پیاده شدن سلامتی بگذارد. پیش بینی های متمایز کیفیت هوا در طولانی ۳۱ استان ناحیه دردسترس است و می توانید نقشه های منطقه ای و داده های به روز از چونی محیط را در سراسر کشور ازطریق شان های اینترنتی سامانه های پایش و کنترل کیفیت (بوسیله نشانی مثال شریک کنترل چونی هوای استان تهران) مشاهده کنید. این شاخص در مقیاس صفر تا ۵۰۰ (صفر هوای پاک و ۵۰۰ آلودگی سنگین) رده بندی می شود. برای خارج از ایران همچنین می توان شاخص جهانی کیفیت فضا را برای رتبه بندی آلودگی هوا در بکلی گیتی ازطریق وب سایت آلودگی هوای دنیا بوسیله طور آنی بررسی کرد. AQI پنج آلاینده ی واقعی هوا را داخل دید می گیرد که براساس عادت هوای پاک تنظیم شده اند: ازن سطح زمین، آلودگی ذرات، مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن.

شاخص کیفیت فضا (AQI) کیفیت هوا را در مقیاس صفر تا پانصد رده بندی می یواش که داخل آن، صفر پاک ترین و پانصد آلوده ترین وضعیت هوا را مدال می دهد.هر ردیف AQI چه مفهومی دارد؟

خوب (سبز): رده ی (۰ تا ۵۰) AQI بدان ذهنی است که کیفیت هوا خطری برای سلامتی ندارد خواه نمونه خطر آن بیش کمینه است؛

متوسط (زرد): رده ی (۵۱ تا ۱۰۰) AQI هوایی با کیفیت رضایت پاره را نشان می دهد؛ ولی برخی از افراد که بوسیله آلودگی حساس اند یا به مشکلات تنفسی دچارند، ودیعه به نوع آلاینده های موجود تو محیط امکان پذیر است برخی مالیات جانبی ناشی از آلودگی هوا را امتحان کنند؛

مریض برای گروه های حساس (نارنجی): رده ی (۱۰۱ تا ۱۵۰) AQI بدین مجرد است که کیفیت هوای کنونی سلامت کودکان و افراد مرشد و افراد مشغول بوسیله مصیبت های قلبی و ریوی را تهدید می کند؛ اما به نعوظ کلی، افراد تندرست در معرض کار بزرگ نیستند؛

مریض (سرخ): رده ی (۱۵۱ تا ۲۰۰) AQI ناامن تلقی می شود و در این وضعیت، آلودگی هوا می تواند به خشکی امدن مصونیت همه ی افراد حاضر در آن هوا تأثیرات نامطلوب بگذارد؛

بسیار ناسالم (بنفش): رده ی (۲۰۱ تا ۳۰۰) AQI این سطح از آلودگی هوا خطر اکید برای سلامتی طولانی افراد محسوب می شود و مقدور است در این شرایط، پیام اعلام خطر سلامتی را در تلفن همراه خواه یواش افزار آب و هوای خود گرفتن کنید.

خطرناک (قزل آلبالویی):۳۰۰ یا بیشتر AQI بسیار خطرناک است و حدس دارد در این طور وضعیتی، بانگ وضعیت اضطراری خواه خالی کردن به برهان وضعیت حاد هوای آلوده صادر شود.مقاله های مرتبط:آلودگی محیط و راهکارهای مقابله با آنآلودگی هوا باعث اضافه سکته و حملات قلبی می شودآلودگی محیط چگونه می تواند پیاده شدن سلامت روانی مردم تأثیر بگذارد؟درصورت نامطلوب وجود داشتن کیفیت هوای محل عمر چه باید کرد؟



ماسک ‎صورت می تواند محافظ شما دربرابر آلودگی هوا باشد؛ اما اگر از ماسکی مفت کاربرد کرده باشید.

اگر چونی هوای محل عمر تان به سطح ناسالم و خطرناک رسیده باشد، برای نگهداری از خودتان چند راهکار خواهید داشت. در چنین شرایطی، باید به قسمت قسمت کردن های آسیب پذیر، یعنی کودکان و افراد مسن توجه اختصاص ای شود؛ چرا که ممکن است ازنظر تنفسی یا ریه یا قلب دچار مشکلات جدی باشند؛ بوسیله همین دلیل، به طور طاسی کودکان و سالمندان دربرابر خطرهای شاگرد از آلودگی هوا آسیب پذیرتر خواهند بود.

وب سایت شاخص کیفیت فضا (AQI) نصیحت می کند اگر کیفیت هوا ناسالم (۱۰۱ تا ۱۵۰) گزارش شد، تمامی افراد حساس به آلودگی، یعنی افراد مبتلا بوسیله آسم و دیگر بیماری ‎های ریوی، کودکان، افراد مسن و همه ی افرادی که کارشان درون محیط های باز و خارج از ساختمان است، باید مدت زمان امر یا حضورشان تو هوا بیرون را محدود کنند. اگر کیفیت فضا درون رده ی متوسط (۵۱ تا ۱۰۰) باشد، با این حال، همچنان به حساسیتتان به آلودگی هوا و درجات متنوع آن نگران هستید. در این وضعیت، می توانید با کاهش مدت زمان حضور در فضا های بیرونی و فضاهای باز، اشتی خود را حفظ کردن کنید.

تو مواقعی که کیفیت هوا بوسیله محدوده ی بیمار یا قرمز (۱۵۱ تا ۲۰۰) می رسد، AQI به افرادی که سلامتی شان درمعرض ریسک است، بوسیله صورت شدید اندرز می بطی ء از ادا فرمان یا فعالیت های طولانی مدت در فضاهای باز خودداری کنند و تا اینکه کسانی که سلامتی شان در خطر نیست، باید مدت زمان جناب در بیرون از خانه را کاهش دهند.

اگر کیفیت فضا درون حد متجاوز ناسالم یا خطرناک باشد، این حدس وجود خواهد داشت رسانه ها و پروگرام های هواشناسی و سایر وسیله های مرتبط اعلانیه های وضعیت اضطراری صادر کنند. در این صورت، همگی باید تاحدممکن از بیرون رفتن و راحتی ستاندن درمعرض هوای آلوده خودداری کنند. افرادی که چنین فلکی خطر شدید برای صلح و صفا شان محسوب می شود، بخاطر حفظ سلامت خود نباید در محیط های باز بیرون از خانه حضور یابند.

اگر سراسیمه کیفیت هوای دوره خود هستید، استفاده از ماسک در مواقعی که به صورت مستقیم درمعرض هوای آلوده و پرخطر قرار می گیرید، می تواند کارگر باشد. تامین شوید ماسکی که برای محافظت از خویشتن استفاده می کنید، حتما N95 باشد. ماسک باید اطراف بینی و دهان شما را به نعوظ طولانی پوشش دهد. ماسک های جراحی و ماسک های پزشکی و جامه دان سرهایی (باندانا) که بوسیله منظور جلوگیری از ورود هوای آلوده بینی و دهان خویشتن را با آن می پوشانید، برای فیلترکردن آلاینده های مضر فضا طراحی نشده اند؛ بنابراین، در محافظت از سلامتی شما تأثیری نخواهند گذاشت.

نکات ارائه شده در این مقاله فقط به منظور شناسایی رسانی و آموزش کاربردی به افراد است و نمی قابلیت آن ها را به عنوان نصیحت های مصونیت یا پزشکی در نظر گرفت. به یاد داشته باشید درصورت داشتن هرگونه سئوال درباره ی مسائل پزشکی و سلامت، حتما با پزشک یا مباشر سلامت حاذق مشورت کنید.بیشتر بخوانید:آیا ماسک ها بوسیله کاهش اثرات سلبی نتیجه از آلودگی محیط کمک می کنند؟کشف معنای زندگی با میزان سلامت و تندرستی ما در ارتباط استفعالیت سنخ غیرمعمولی از ویروس آنفولانزا در خلع آنفولانزای امسالارتباط عجیب بین مسواک زدن و سلامت قلباثر مثبت محدود کردن بازه زمانی طعام نوشانیدن بر سلامتی
  • ۹۸/۰۹/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی