پارکت ارزان

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

تمام نگرانی ها پیاده شدن طریق تحول واژه عوارض به مالیات است. اینگونه شهرها استقلال شان را از دست می دهند؛ مغایر با اصل۷ ضابطه اساسی. دیگر نمی توان گفت که انسان شهرهایشان را اداره می کنند بلکه این دولت است که با تصدی گری بیشتر، امورات را درون اختیار می گیرد. اما و اگرهای لایحه

 تا آخر هفته بلوغ اصلاح لایحه عوارض بر ارزش افزوده فاش می شود؛ لایحه ای که هفته گذشته در صحن مجلس به عارض مشروط بوسیله مقبول رسید ولی برای اصلاح بندهایی که تک اعتراض شهرداری ها و شوراهای دهات است، به کمیسیون اقتصادی برگشت. حالا شنیده های روزنامه نگار همشهری از در کمیسیون اقتصادی علامت می دهد که تعدادی از بندها مصالحه شده اند اما نمایندگان مجلس هنوز روی چند سد دیگر به جمع بندی بازپسین نرسیده اند.

گویا یکی از ماده های اصلاحی، ماده ۳۹ این لایحه است که پیش از این مدیران شهری نسبت به وجود آن بوسیله همین روش فعلی آژیر داده بودند. با این حال ظن تغییرات فدایی از ماده های لایحه مالیات بر ارج افزوده از میان مواد ۷، ۹، ۲۷، ۳۰، ۳۸، ۳۹، ۴۱ و ۴۹ پایین آمده است. درحالی که هنگام روزهای گذشته مدیران شهری رده بالا با نمایندگان مجلس رایزنی کرده و توضیح داده اند که چرا مواد مذکور از یک طرف باعث محدودترشدن شوراهای بطرف خانه شده و از طرف دیگر منابع درآمدی شهرها را به شدت کاهش می دهد.

دبیر شروع کانون اقتصادی مجلس دیروز در گفت وگو با همشهری به عرضه مطالبی صیقلی که از فحوای صحبت های او این طور برداشت می شود که اراده ای برای اصلاح لایحه مالیات پهلو ارزش افزوده وجود ندارد. معصومه آقاپور با اعتراف اینکه مرکز پژوهش های مجلس بخاطر اصلاح لایحه همدستی زیادی طی روزهای اخیر داشته است، گفت: «بند ۳۹طبق نظر مدیران شهری سازش شده است ولی سؤال ما این است که پیش از این، ارائه نوکری بوسیله مردم در شهرها چگونه پیش می رفته که اکنون با لایحه جدید نشانی می شود شهرها در معرض خطر صبر می گیرند؟ آیا شهروندان از خدمات راضی هستند و با گنجاندن عبارت عوارض به جای عوارض درون لایحه، دیگر رضایت نخواهند داشت؟»

او داخل پاسخ به این روانی که رویکرد مدیریت شهری تغییرات اساسی کرده و دست کمتر در تهران شهرداری برای تامین منابع مالی کم روی شهرفروشی اتکا می کند، گفت: «مقاوم است که رویکرد شهرداری تهران تغییر کرده اما باید نحوه ارائه خدمت هم رک شود تا بتوان به نعوظ مستقیم و داخل قالب عوارض بخشی از منابع درآمدی را داخل اختیارشان گذاشت. البته بخشی از مشکلات شهرها به اندیشه موازی کاری موسسه هاست و تا مدیریت واحد لباس نگیرد، شهرداری ها با سختی های فراوانی روبه رو هستند.» مانند دنیا انجام کنیم

همانطور که گفته شد، طی روزهای گذشته مدیران شهری رفت وآمدهای یدکی به مجلس اقتصادی کانون داشته اند تا به نمایندگان اخبار کنند اصلاح نشدن مصوبه چه مشکلاتی را برای شوراها و شهرها به بود می آورد. فاتح حناچی شهردار پایتخت، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای قصبه تهران و مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها ازجمله کسانی بوده اند که با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس رایزنی کرده اند. از سوی دیگر، فراکسیون گرایش مجلس هم تو پی اصلاح برخی از مواد لایحه مالیات پیاده شدن ارزش افزوده است.

اینطور که حناچی گفته، در لایحه باید عوارض و عوارض کاملا از یکدیگر تفکیک شوند. او گفت: «اصل مباحثه شهرداری بی قراری اکنون روی تفکیک عوارض و عوارض و موضوع اینده نحوه توزیع آن است که بوسیله عارض متمرکز یا غیرمتمرکز و یا مستقیم یا غیرمستقیم توزیع شود. بر این ماخذ شهرداری ها دستور رویه مالیات را دارند و نوبت چنانچه اعتراضی دارد، می تواند از روال فرمانداری ها آن را لغو یا ارامش کند.» به گفته حناچی، زمانی که در وسیله های پُز، کارت کشیده می شود باید پول مربوط به مالیات شهرداری جدا شده و بوسیله حساب آن واریز شود؛ همانند تمام نقاط دنیا که اینگونه عمل می شود. تقدیر شهرها را نادیده نگیریم

محسن هاشمی هم اعتقاد دارد که اگر ۹ماده لایحه مالیات بر نرخ افزوده اصلاح نشود، اختیارات قانونی شوراها در زمینه متد عوارض و درآمدهای محلی حذف خواهد شد. بوسیله گفته او، دولتی شدن شهرداری ها و دهیاری ها و تمرکزگرایی شدید امور محلی تو وزارتخانه های ملک و اقتصاد از دیگر نتایج لایحه به شکل پیشین است. هاشمی گفت: «از دیگر نتایج لایحه عوارض مقدار افزوده آن است که درصورت تصویب، کسری بودجه بیش از ۶۰ درصد به شهرداری های ملک تحمیل خواهد شد، بنابراین قطعا شهرداری ها تو انجام امور خدماتی و زیرساختی شهرها دچار نزاع و معضل بنیانی می شوند. پس نمایندگان محترم مجلس نباید سرنوشت شهرها را نوظهور بگیرند.»

      مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان ها: لایحه چنانچه اصلاح نشود، نزدیک به ۶۰درصد درآمد شهرداری ها که از محل رویه عوارض محلی توسط شوراها تأمین می شود، از بین خواهد رفت و چالش های فراروی شهرداری ها به دعوا های حل نشدنی تبدیل خواهد شد و شوراها دیگر نمی توانند به مردم خدمات رسانی کنند.

  سیدمرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم: متأسفانه دولت و مجلس شورای اسلامی در کاهش اختیارات شوراها همت قطعی به نفقه می دهند که بوسیله هیچ وجه مطلوب موسسه شهرها و خدمات رسانی به شهروندان نیست.

      شهریار آل شیخ، رئیس کمیسیون برنامه ریزی کلانشهرهای ملک: بدون اصلاح مصوبه مشروط مجلس، همه دریافت های درآمدی تو قالب مالیات دیده شده و به شمار خزانه واریز می شود. نظارت بر آن اندوه به عهده دیوان محاسبات است؛ یعنی نظارت شوراها بر آن سخت شده و شوراها تشریفاتی می شوند.

      حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز: توقع داریم که ۵۰درصد ارزش افزوده دریافتی که اکنون یک سوم است، به شهرداری ها اختصاص یابد تا این قانون به عنوان نقطه تیرگی تو مصوبات جماعت ثبت نشود.

      سیدمهدی مقدسی، پلیس آدم اراک داخل کمیسیون: به شدت با محدودکردن شوراهای اسلامی، شهرداری ها و دهیاری ها ضد هستم و آن را نقیض اصول عادت اساسی می دانم. بوسیله هیچگاه وجه متناسب پذیرش زدودن که شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها در لایحه اصلاحی مالیات بر ارزش افزوده برای راه مالیات محلی محدود شوند.

      ایرج شهین باهر، شهردار تبریز: ۲مشکل اساسی داخل لایحه مالیات بر ارزش افزوده بود دارد که ازجمله آنها، استفاده از کلمه مالیات بوسیله جای عوارض باعث می شود درآمدهای حاصله از این محل بوسیله عنوان درآمدهای اشتراکی به انبار واریز شده و استرداد آن به شهرداری ها با مشکل مواجه شود. انحصار شهرداری هایی که فشل شده اند مهدی چمران، رئیس دوره های سوم و چهارم شورای قصبه تهران:

واقعیت آن است که با لایحه متاخر مالیات بر ارزش افزوده، اقبال دستش را در کاسه شهرداری ها می نرم و از منابع مالی آنها برمی دارد. حال برای اینکه این طور سیلان ای فاش تر شود، باید تاریخچه اندک شدن سهم شهرداری ها از عوارضی که عبث شان است را نرم کردن کنیم؛ با این پیش زمینه که منابع درآمدی شهرداری ها رها از دولت است و طبق عادت رهایی شهرداری ها مصوب سال۶۱، شهرداری ها جایگاهی در ردیف های بودجه سالانه طالع ندارند و باید از ضابطه عوارض مختلف، درآمد خود را تامین کنند.

در این میان شهرداری ها پس از مصوبه سال۶۱ بخشی از عوارض را عام می گرفتند و بخش دیگر را از کارخانجات دریافت می کردند. در آن موقع، شهرداری ها بسیار راحت برنده مالیات را قبض می کردند و درآمدشان هم خیلی بیشتر از حالا وجود. تا اینکه قانون تجمیع عوارض تو سال۸۲ داخل مجلس شورای اسلامی تصویب و قرار شد برای هر استانی، موسسه دارایی و مالیات، مالیات را گرفته و به شهرداری ها بدهد.

با این تصمیم، مالیات شهرداری ها هم محدود شد چراکه دارایی پس از قبض عوارض، درآمد را براساس فرمولی به شهرداری های همان استان تحویل می عدالت. پس از این، لایحه مالیات پهلو ارزش افزوده را بوسیله صورت موقت تحویل محفل دادند. با این لایحه- که بوسیله پسند باشگاه رسید- سهم شهرداری ها بازهم کاسته شد و به ۵۰درصد از کل عوارض دریافتی رسید. سالیان بعدتر، تسهیم شهرداری ها مدام کم و ناچیز شد تا بوسیله حدود ۳۳درصد رسید.

در برنامه ششم توسعه سرزمین حزن اطلاع دادن شد که کچل مالیات را درون مجموع دولت دریافت کرده و به خزانه واریز شود؛ یعنی پروسه ای سخت را جلوی حق شهرداری ها صبر دادند. با این لایحه جدید نیز عوارض به حساب وزارت سرزمین و سپس به حساب استانداری ها واریز می شود که احاله سهم شهرداری ها هم براساس اختیارات استانداری ها رخ می گیرد. نکته اینجاست که شوراها درون این میان عملا هیچگاه کاره شده اند. نکته دیگر اینکه  اغلب۷۰ تا ۸۰درصد پول از انبار تخصیص می یابد.

بوسیله بیان سهل تر، سهم شهرداری ها بازهم محدودتر شد.   از سویی تجربه مدال داده که همیشه تخصیص های انجام شده از لفظ خزانه طالع با تأخیر روبه رو بوده و معلوم نیست کی و چگونه صیقل شود. چنین وضعیتی در شرایطی رخ می دهد که نیمی از شهرداری های کشور فلج و فشل هستند و درون پرداخت حقوق کارمندان خودشان غصه با مشکل روبه رویند.
کم آبی بدن زمانی رخ می دهد که معیار استفاده خواه استفاده از آب در بدن بیشتر از حجم آبی است که به آن وارد می کنید. وقتی آب کافی تو بدن وجود نداشته باشد، عملکرد آن با دشوار مواجه خواهد شد. چنانچه آب و مایعات کافی به بدن وارد نشود، مشکل اندک آبی خواه دی هیدراته شدن به وجود می آید. این مشکل بخاطر همه افراد در سنین مختلف رخ می دهد، اما واقعه آن در افراد سالخورده و کودکان خطرناک است. در ادامه این مطلب بیشتر درباره کم آبی بدن می خوانید. حتما بخوانید:علائم سردرد شاگرد از کمینه آبی بدن؛ راه های پیشگیری و علاج آنچطور در منفصل تابستان دستخوش هبوط آب بدن نشویم؟۹ نشانه که می گوید به معادل کافی آب نمی نوشید

دلیل اصلی کمتر آبی بدن داخل کودکان، اسهال و استفراغ است. افراد مسن حزن به نعوظ طبیعی، آب کمتری نسبت به دیگران درون بدن دارند و استفاده برخی داروها تیمار باعث کاهش ظرفیت آب و مایعات درون آنها می شود. در نتیجه، بلای ناگهانی های نه چندان جدی مثل فداکار عفونت های ساده هم می توانند روی مثانه و شُش ها معلول بگذارد و موجب کم آبی بدن در بزرگسالان شود. علاوه بر اینها، کم آبی تو هر ویژگی که کم آب می نوشد، در معرض گرما قرار دارد یا ورزش های وزین می نرم غم به وجود می آید. برای رفع کمینه آبی باید مایعات و آب بیشتر بنوشید، اما تو موارد جدی نیاز به درمان وجود دارد. علائم و نشانه های ناچیز آبی بدن چیست؟



تشنگی دلیل کافی بخاطر اندک آبی بدن نیست. یعنی بسیاری از افراد به ویژه افراد مُسن اصلا احساس تشنگی نمی کنند اما بدن شان فاقد آب کافی است. به همین خاطر باید در هنگام بازی کردن و مصیبت به نوشانیدن ارزش آب کافی دقت کنید تا دچار کمتر آبی بدن نشوید. علائم و نشانه های کمینه آبی بنا به سن و سال متفاوت است: علائم اندک آبی بدن در نوزادان و کودکان خشکی دهان و زبان؛ نبود سرشک داخل چشم در طی گریه کردن؛ پر حرارت نکردن پوشک، سه ساعت پس ازآن از پوشیدن آن؛ گود شدن زیر چشم و گونه ها؛ فرورفتگی سرنوشت بطی ء بالای جمجمه؛ بی قراری و بی حالی. علائم کم آبی بدن داخل بزرگسالان تشنگی زیاد؛ تعداد ناچیز دفعات تهی سازی ادرار؛ سیاه شدن ادرار؛ خستگی؛ سرگیجه؛ گیجی. چه زمانی باید به پزشک رجوع کنید؟

در صورت مشاهده موارد والا در خود یا اطرافیان باید با پزشک تماس بگیرید: دچار شدن به لینت مزاج متجاوز از ۲۴ ساعت؛ بی حالی، کاهش میزان فعالیت و رویا آلودگی؛ ناتوانی درون نگه داشتن مایعات تو بدن و خالی کردن آنها؛ داشتن گاز سیاه خواه خونی. دلایل اندک آبی بدن چیست؟

گاهی اوقات، کم آبی بدن دلایل ساده ای دارد. مثلا سرتان شلوغ است، ناتندرست هستید خواه درون کوهستان نوردی، سفر یا عزاداری هستید و به آب سالم دسترسی ندارید. دلایل دیگر اندک آبی بدن بوسیله شرح زیر است: لینت مزاج و استفراغ

اسهال شدیدی که ناگهانی جلوه گر می شود در مدت زمانی کوتاه، نرخ قابل توجهی از آب و الکترولیت های بدن را از بین می برد. چنانچه همراه با اسهال بوسیله استفراغ غم دستخوش شوید حدس از دست عدول کردن مواد معدنی و مایعات بدن بیشتر می شود. تب

هر چقدر منصب تب تان بیشتر باشد، آب بیشتری هم از مشت خواهید رحم. اوضاع وقتی وخیم نمدار می شود که انگیزه تب، اسهال و استفراغ باشد. تعریق زیاد

زمانی که عرق می کنید، آب بدن خود را از دست می دهید. اگر آب ننوشید، دچار کم آبی می شوید. هوای گرم و نمدار باعث تعریق بیشتر و از مشت اعطا کردن آب بدن می شود. افزایش تعداد دفعات ادرار

ادرار کردن به دفعات زیاد می تواند مقصد ابتلا به دیابت باشد. فدایی از داروهای قلب و داروهای ادرارآور هم باعث افزودن شاش می شوند. عوامل ساختن کم آبی در بدن چیست؟



همه ٔ افراد می توانند به ناچیز آبی دستخوش شوند ولی برخی بیشتر در معرض ریسک هستند: نوزادان و کودکان

این گروه از افراد بیشتر از سایرین در معرض ریسک ناچیز آبی هستند. زیرا بیشتر دچار اسهال و استفراغ می شوند. تب و سوختگی در نوزادان باعث می شود آب بیشتری نسبت به دیگران از مشت بدهند. ضمن اینکه این قسمت قسمت کردن سنی نمی توانند نیازشان به اسقاء کردن آب را مطرح کنند خواه خودشان آب بنوشند. پس ظن کمینه آبی بدن در آنها زیاد است. افراد مرشد

با افزایش سن، ظرفیت آب موجود تو بدن کاهش پیدا می نرم و عاطفه تشنگی کمتری در بدن بوسیله وجود می آید. ابتلا بهدیابت، خرابی عقل و مصرف بعضی داروها هم باعث کمتر آبی بدن می شود. برخی از کهنسالان هم مشکلات جسمی و حرکتی دارند و نمی توانند آب بنوشند. افراد مشغول به بلای ناگهانی های مزمن

دستخوش وجود داشتن به بیماری هایی که درمان نشده اند تیمار بدن را در معرض ناچیز آبی راحتی می دهد. بیماری های کلیوی بی قراری دفعات پیشاب کردن را تکثیر می دهد و بدن را به کم آبی دستخوش می درنگ. حتی سرم خوردگی و گلودرد غصه امکان کم آبی بدن را متجاوز می درنگ. زیرا که تو این حالات، میلی برای غذا اشامیدن و خوردن آب وجود ندارد. ورزش کردن در محیط باز

هوای گرم و نمدار غم باعث کم آبی بدن می شود. زیرا تو هوای مرطوب، محلول غلیظ قندی دارویی تبخیر نمی شود و بدن را مثل هوای عادی خنک نمی کند. درون نتیجه دمای محیط افزودن می یابد و حاجت به کاربرد مایعات هم بیشتر می شود. خطرات و عوارض کمینه آبی بدن چیست؟

کم آبی بدن خطراتی اندوه در پِی دارد: آسیب های ناشی از گرما

چنانچه هنگام ورزش و تعریق شدید، آب ننوشید دستخوش مشکلاتی جدی خواهید شد. این مشکلات بنا بوسیله استاندارد از مشت دادن آب بدن می تواند به شکل گرمازدگی یا خستگی گرمایی(سرگیجه و شکوفه شدید) خواه تا اینکه مشکلات حادتری مانند سکته گرمایی(افزایش غیرعادی گرمی بدن) شود و حتی امکان اجل تیمار حیات دارد. مشکلات کلیوی و ادراری

کمینه آبی بدن به طور مداوم می تواند باعث عفونت ادراری، ایجاد سنگ کلیه و حتی نارسایی کلیه شود. پریدن

الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم به انتقال سیگنال ها از سلولی به سلول دیگر دستیار می کنند. اگرتعادل الکترولیت ها در بدن از بین برود، پیام های الکتریکی میان سلول های بدن از بین می رود. درون نتیجه امکان وقوع فشردگی و گرفتگی ناخواسته عضلات و بی هوشی به وجود می آید. کم حجمی خون

این بغرنج بسیار خطرناک و گاهی اوقات مرگ آور است. زمانی که کاهش حجم خون باعث هبوط فشار می شود، سطح اکسیژن بدن بی قراری افت شدیدی علنی می نرم. چطور باید از کمینه آبی بدن جلوگیری کرد؟



برای جلوگیری از بی آب شدن بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید و میوه ها و سبزیجات یدکی استعمال کنید. افراد سالم معمولا بوسیله مقدار آب بدن موجودی توجه زیادی دارند. اشامیدن آب کافی به سلامت بدن کمک شایانی می کند. چه زمانی بدن به آب بیشتری حاجت دارد؟

درون موارد زیر، نیاز به نوشیدن آب بیشتر تیمار می شود: اسهال و استفراغ

چنانچه کودک تان به اسهال یا استفراغ دستخوش شد، در همان آغاز بوسیله او آب و مایعات بدهید و از کم آبی بدنش به کمک مایعات و داروهای خصوصی جلوگیری کنید. رخصت ندهید که بدن کمینه آب شود و پس ازآن بوسیله فکر درمان مشکل باشید. بازی سنگین

بهتر است، قبل از مقدمه بوسیله ورزش های سنگین، بدن خویشتن را هیدراته کنید و آب بنوشید. پیشاب روشن و ابکی نشانه کمینه آب نبودن بدن است. داخل فواصل اجرا تمرینات ورزشی و پس ازآن از آن، مایعات و آب مصرف کنید. هوای گرم یا سرد

در هوای گرم و مرطوب باید دمای بدن خود را کاهش دهید و آبی را که با تعریق از دست داده اید بوسیله بدن بازگردانید. در هوای سرد به خاص تو ارتفاعات غم بخاطر جبران هوازی هوا و از دست رفتن آب بدن باید آب اضافی بنوشید. مصیبت ها

افراد مسن در هنگام بیماری هایی متشابه آنفلونزا، برونشیت یا عفونت های ادراری دستخوش کم آبی بدن می شوند و به همین خاطر باید داخل عهد بیماری و ناسالم احوالی، آب و مایعات زیادی مصرف کنند. تو ادامه بخوانید: فواید خوردن آب چیست و استاندارد لازم آن بخاطر بدن چقدر است؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری ها سلامتی ارزشمندترین مایملک انسان است

9000تومان مشاهده محصول
شاید شنیده باشید که تشکر جهت ابتلابه سرطان می شود یا پیشرفت آن را تند برنده می کند. از بعضی لحاظ این گفته حساب دان است. داخل ادامه به این مسئله می پردازیم که مصرف تشکر چه تأثیری روی ابتلابه عطارد و پیشرفت آن دارد و باید چه نکاتی را در رژیم غذایی خود تو دیدن داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی برای پیشگیری از عطارد و نقص تن نوزادراههای پیشگیری از سرطان چیست؟

هریک از سلول های بدن برای تولید انرژی از قندخون (گلوکز) مصرف می کنند. ولی سلول های سرطان زا حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از سلول های طبیعی و سالم گلوکز کاربرد می کنند. گلوکز مصرفی در تومورهایی که داخل سلول های نازک و مسطح (پولکی لباس) شش ها شکل می گیرند، حتی از این میزان همچنین بیشتر است. این سلول ها به مقادیر بسیار زیادی از قند نیاز دارند تا بتواند سوخت لازم برای رشد خویشتن را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه یا نوشیدنی های شکلاتی و شیرینی که مصرف می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که روزانه مصرف می کنید نیز دارای قند هستند. قند درون موادغذایی ذیل نیز حیات دارد: میوه ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها مانند نان، پاستا و برنج

با ایستا کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا موجب یواش شدن روند صعود سرطان می شود یا اصلا اجازه نمی دهد که بوسیله سرطان مبتلا شوید؟

تاکنون شواهد چندانی بوسیله مشت نیامده است که نشان بدهد رژیم غذایی کمتر قند یا کمینه کربوهیدرات، احتمال ابتلابه عطارد را کاهش می دهد. البته یک استثناء وجود دارد و آن نیز سرطان مری است. مری مجرایی است که گلو را به معده همواره می بطی ء. اخیرا مطالعه ای نشان داده است که کاربرد تشکر و نوشیدنی های شیرین شده می تواند ظن ابتلابه عطارد مری را تا ۷۰٪ یا بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله هیئت قانونگذاری سرطان آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) احتمال نمی کنند که شکر انگیزه ابتلابه سرطان می شود. به گفتهٔ آنها مشکل اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) نام دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و تو نهایت موجب خلق تومور شوند. هرچه سلول های چربی بیشتری داشته باشید، میزان این پروتئین ها نیز در بدن شما بیشتر خواهد حیات. اضافه کمیت یا چاقی، شما را در معرض ابتلابه دست کم ۱۳ نوع سرطان، از جمله سرطان سینه، سرطان کبد و سرطان روده بزرگ قرار می دهد. آیا مجرم اصلی، سپاسگزاری است؟

تعدادی از متخصصان عقیده دارند که خود سپاسگزاری موجب ابتلابه سرطان می شود، نه چاقی ناشی از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر برجسته در زمینهٔ سرطان، دکتر لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز عطارد Meyer در پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) تو نیویورک است.

کنتلی عقیده دارد که چندی از سرطان ها به دلیل سطوح بالای انسولین ایجاد می شوند. انسولین هورمونی است که مقیاس قند خون را کنترل می یواش. او می گوید که پژوهش او نشان می دهد «بالا وجود داشتن سطح انسولین می تواند سبب سرطان شود و آنچه سطح انسولین را اوج می برد، سپاس است.» طبیب کنتلی بوسیله هیچگاه اسکناس شکر کاربرد نمی کند، زیرا عقیده دارد که رابطهٔ میان شکر و سرطان، مشخص و فاش است. چه موادغذایی ای استعمال کنیم؟

حتی اگر اندیشه می کنید که شکر نمی تواند جهت سرطان شود، باز تیمار بهتر است که شکر کمتری مصرف کنید. پژوهش ها نشان می دهد که حداکثر میزان مصرف روزانهٔ تشکر تو زنان ۶ ملاقه چای خوری و در مردان نیز ۹ قاشق چای خوری است. البته بیشتر مردم در امریکا حدود ۲۲ قاشق چای خوری درون روز تشکر مصرف می کنند؛ یعنی مصرف سپاس آنها درون طول سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از مردم آمریکا قدیم سطح انسولین فوقانی دارند و این مسئله سربزرگی ابتلابه سرطان در آنها را بالا می برد.

دکتر Peiying Yang، پژوهشگر سرطان و استادیار در مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) در هیوستون تگزاس نیز با این دیدن موافق است. او می گوید: «بوسیله نظر من متجاوز نادیده است که کاهش کاربرد شکر علت کاهش خطر ابتلابه سرطان نشود. کاملا منطقی است که مصرف قندهای افزوده شده ای مثل شربت ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز پشته در نوشیدنی های بدون الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و نیز شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

دکتر یانگ درون پاسخ به این پرسش که آیا مصرف میوه ها اشکالی ندارد (بجهت بسیاری از میوه ها فروکتوز بالایی دارند) می گوید: «مصرف میوه ها بوسیله عنوان اندکی از رژیم غذایی طبیعی اشکالی ندارد. ولی میزان مصرف دشت ها باید کمتر از سبزیجات باشد. چنانچه مقیاس مصرف توصیه شدهٔ علیه و سبزیجات، ۵ مرحله در روز باشد، دست اندک باید ۳ وعدهٔ آن دربرگیرنده سبزیجات باشد.» مراقب چه مواردی باشیم؟



کنترل و پیگیری طولانی قندی که استعمال می کنید، بسیار دشوار است. در مقابل قند در خوراکی هایی وجود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی مانند سوپ، سس سالاد، کره بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ واحد فشار هوا دوسر فوری، شیر مغزها (مانند شیر بادام) و هات داگ. در بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها حتی نامی از شکر (ساکاروز) نیز آورده نمی شود.

متجاوز از ۶۰ نام برای شکر و قند افزوده شده وجود دارد. بعضی از این اشتهار ها قرین مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. بوسیله طور کلی باید مراقب موارد زیر نیز باشید: شهد ثمر نوشابه یا شهد ذرت، برنج و درخت افرا انگبین ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی درون روند تهیهٔ شکر از چغندرقند یا نیشکر) شیره خواه انگبین آگاوه (Agave)

ممکن است که این انگبین ها سالم زیرفون از ساکاروز به رویت برسند، اما همهٔ آنها برای سلول های بدن صرفا شکر هستند. درون ادامه بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب جثه با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده دشت
«سالاد پاستا مدیترانه‌ای» یک وعده غذای رژیمی مفید، کم‌کالری و تندرست و از جمله غذاهای کم ارزش سحری و شام ماه رمضان و شب‌های گرم سال است. برای تدارک این سالاد مقداری پاستا فرمی را در آب جوش بریزید و وقتی یواش شد، آب‌کش کنید. پس ازآن پاستاها را با گوجه گیلاسی، خیار، ماست یونانی، زیتون،پیازقرمز، پنیر فتا و مقداری گوشت مرغ گریل یا کبابی که همه را به قطعات کوچک خرد کرده‌اید، مختلط کنید. روغن زیتون، کمی فلفل سیاه و نمک مزه بی‌نظیری به این سالاد خوشمزه می‌دهند. این سالاد برای مرحله سحری هم ایده مناسبی است. می‌توانید پیاز را به سلیقه حذف کنید.

okcs.com
درونگرایی یکی از مباحثی است که تصورات نادرست زیادی درباره‌اش حیات دارد و فرد درونگرا، معمولا تو عقیده عامهٔ آدم به‌عنوان انسانی جامعه‌ستیز، سرد، خجالتی و تنها شناخته می‌شود و این طور ویژگی‌هایی بوسیله او نسبت داده می‌شود. این در حالی است که واقعیت فقره کاملا برضد این تصورات نادرست است و درونگرایی، به‌عنوان یک ویژگی شخصیتی، می‌تواند در شرایط و موقعیت‌های گوناگون، برای فرد درونگرا ارزشمند باشد و بوسیله کمک او بیاید. در ادامهٔ این مقاله، پس از مقدمه‌ای کوتاه دربارهٔ این مسئله، به ذکر مزایای درونگرایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:درون‌گرای برون‌گرا کیست؟چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟آیا می‌توان به نتایج آزمون تیپ های شخصیتی MBTI اعتماد کرد؟

بر زمینه تعریفی که حکیم جنیفر کانوایلر در کتابش تحت‌عنوان «رهبری درونگرا: تکیه کنار قدرت تسکین» ارائه کرده است، بی همتا درونگرا کسی است که با سپری کردن زمان تو معقول و تنهاییِ خودش، انرژی واضح می‌کند. او در این باره نشانی می‌کند: «می‌توانیم روال کردن فرد درونگرا در انزوا را بوسیله شارژ کردن دوبارهٔ دستگاهی برقی شبیه کردن کنیم. پس از آنکه کارمایه لازم را از این تنهایی اخذ کردند، وارد جامعه خواهند شد و با مهارت هرچه‌تمام‌تر با دیگر مردم جامعه ربط برقرار خواهند کرد».

بر اساس نتایج تحقیقاتی که داخل سال ۲۰۰۸ تو مجله‌ای به اشتهار «محرک رفتاری» منتشر شد، افراد درونگرا، در مقایسه با کسانی که برونگرا هستند، زمان بیشتری را صرف پردازش داده ها تو مغزشان می‌کنند. دکتر کانوایلر داخل این باره نشانی کرد که طولانی‌تر بودن این زمان برای چنین شخصی به این خاطر است که او سعی می‌کند تا حد امکان نسبت به ایده خواه تفکری که در ذهنش لباس گرفته، دوست و آگاهی پیدا کند و تا این پیوستگی نیفتد، بوسیله ایدهٔ دیگری فکر نخواهد کرد.

داخل حال فراهم مقالات متعددی وجود دارند که در آن‌ها مصاحبت از این مسئله می‌شود که برای رسیدن بوسیله توفیق در زندگی، باید عاری واهمه دربارهٔ ذهنیات و ایده‌هایی که داریم صحبت کنیم و بیشتر، بوسیله برونگرایی گرایش دارند تا درونگرایی. ولی نکته‌ای که ناچیز به آن توجه علامت داده می‌شود این است که بی همتا درونگرا، تو مقایسه با کسی که برونگرا است، امکان بیشتری برای رسیدن بوسیله توفیق و کسب دستاوردهای مختلف در زندگی خواهد داشت؛ البته تنها درصورتی‌که نسبت بوسیله این ویژگی ذاتی‌اش شناخت کافی رک بطی ء و آن را استقامت نرم. در دنباله به موضوع اصلی مقاله و تذکر مزایای درونگرایی خواهیم صیقلی. درونگرایی، افراد را به شنونده‌های انعام تبدیل می‌کند



یکی از صفات فطری افراد درونگرا این است که شنونده‌های ماهر و نیکی هستند. بث بوئلو، نویسندهٔ کتاب «کارآفرین در گرا: اقتدار های خود را استقامت کنید و تو شرایط خود موفقیت را به دست بیاورید» که خود را به‌عنوان فردی درونگرا می‌شناسد، در این باره نشانی می‌کند: «ما (مشیت افراد درونگرا است) همان خویش خواه انبازی خواهیم حیات که به‌هنگام غصه و خوشحالی شما گوش شنوایی برایتان خواهیم حیات. ما می‌توانیم به صحبت‌های شما گوش بدهیم و با حس کافی، داخل هم خواه شادی‌تان شریک شویم. بدون آنکه تلاش کنیم تا رشتهٔ کلام را داخل مشت بگیریم و راجع به خودمان صحبت کنیم».

افراد برونگرا، هنگام گفت‌وگو با سایرین ترجیح می‌دهند هر چه سریع‌تر مسبوق مباحثه بشوند و در مقایسه با کسی که درونگرا است، زمان کمتری را صرف فکر کردن به حرف‌های طرف مقابل‌شان می‌کنند. البته نه به این خاطر که خودخواه باشند یا آنکه به مسائل طرف صحبت‌شان اهمیت ندهند، این تصور دربارهٔ افراد برونگرا نادرست است؛ تفاوت آن‌ها به‌دلیل رویکردشان خلال گفت‌وگو است. داخل واقع یار دارند رویکردی تعاملی داشته باشند و خودشان غصه در مذاکره مشارکت کنند و به این سر بوسیله نتیجه برسند.

در سوی دیگر، فرید درونگرا ترجیح می‌دهد اطلاعات به‌دست‌آمده از صحبت‌های طرف مقابلش را داخل ذهنش، و بدون هیچگاه صحبتی پردازش و بوسیله آن‌ها فکر نرم. این مهارت آن‌ها را بوسیله شنونده‌های انعام تبدیل می‌کند؛ شنونده‌هایی که پس از درک تمام صحبت‌های طرف مقابل‌شان، قادر خواهند بود با دقت و ملاحظه، نقطه‌نظرشان را درون جواب صحبت‌های او داخل اختیارش بگذارند. افراد درونگرا قبل از دست افزار زدن، راجع به آن فکر می‌کنند



این حقیقتی اثبات شده است که افراد درونگرا، چندان میلی بوسیله گفتگو کردن مدال نمی‌دهند و بیشتر رجحان می‌دهند بوسیله صحبت‌های دیگران شنوایی بدهند. زمانی غصه که تصمیم می‌گیرند چیزی بگویند، کلمات‌شان را هوشمندانه و با دقت گزینش می‌کنند. داخل واقع کسی که به درونگرایی هوی دارد، عزب زمانی صحبت می‌کند که واقعا حرفی بخاطر گفتن داشته باشد. بوسیله همین فکر کردن افراد درونگرا، طی گفتگو کردن، شانس بیشتری برای تأثیر گذاشتن بر طرف مقابل‌شان دارند.

البته نباید از این قضیه غافل شد که درونگرایی، اساسا باعث می‌شود تا افراد، پیش از آنکه شروع بوسیله صحبت کنند، زمان نسبتا اضافی را صرف کردن فکر کردن می‌کنند و این مسئله، به‌عنوان شهید داخل جلسات کاری که در آن‌ها هر کس باید به‌سرعت ایده‌هایش را با سایرین داخل میان بگذارد، ممکن است دردسرساز بشود. برای کنار آمدن با این مسئله، بهتر است افراد درونگرا پیش از حاضر شدن در چنین جلساتی تصمیم بگیرند که صحبت‌هایشان را به‌عنوان ابتدایی نفر مطرح کنند و راجع به این جریان از قبل فکر کرده باشند. با رقابتی‌تر و پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوی میان اشخاص فراهم در جلسه، ممکن است افکارشان شاخ و برگ پیدا کند و دیگر نتوانند ایده‌هایی را که درون حافظه داشتند، مطرح کنند.

همان معادل که تفویض هوشمندانهٔ کلمات در گفت‌وگوهای حضوری حائز اهمیت است، داخل فضای رمزی هم می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد. کسانی که به درونگرایی صدای زیر مردانه دارند، در مقایسه با دیگران حضور کارآمدتری در فضای مجازی دارند، چراکه از نشان اعطا کردن واکنش‌هایی که روی‌شان فکر نکرده باشند و عواقبش را نسنجیده باشند، خودداری می‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی معمولا با مشاهدهٔ مطالب گوناگون، به‌طور تصادفی و بدون فکر کردن راجع به جوانب متنوع مسئله، فاتحه به کامنت گذاشتن می‌کنند. افراد درونگرا چنین رویکردی ندارند و بر بن اصول و برنامه‌ای که دارند عمل می‌کنند. درونگرایی، باعث هوشیاری و توجه بیشتر به گرداگرد می شود



احاطه دیگری که درونگرایی برای افراد به‌همراه دارد، هوشیاری و توجه بیشترشان به محیط دوروبر درون مقایسه با سایرین است. مهارتی که بعضا نویسنده‌ها از آن با زبان «ابرنیروی» افراد درونگرا یاد می‌کنند. زمانی که دیگران در حال گفتگو و ردوبدل اطلاعات با یکدیگر هستند، کمی از حواس‌شان مسبوق این فعالیت می‌شود. اما شخص درونگرا که معمولا تسکین است، حواس جمع‌تری دارد و بوسیله مسائلی معلول می‌برد که دیگران از آن‌ها غافل می‌مانند. شاید با دیدن شخص درونگرایی که در جلسه خواه جمعی از افراد ساکت نشسته است، تصور کنید که ذهنش جای دیگری است، ولی داخل واقعیت امر، افکار او غرق در داده ها و صحبت‌هایی است که ردوبدل می‌شوند و با رویکردی منتقدانه، آن‌ها را تحلیل می‌کند. حتما بخوانید: چگونه بوسیله لباس طرز کار بوسیله انتقاد سایرین پاسخ دهیم؟

درون به خشکی امدن این مسئله، درونگرایی اقتدار دیگری غم برای این طور افرادی دارد و آن، توانایی مطالعه رفتار حاضرین تو جمع یا مجمع است. به این معنا که افراد درونگرا در مقایسه با دیگران، با مداقه بیشتری زبان تمثیل و اشارات و حالات چهرهٔ حاضرین در جمع را زیر دید می‌گیرند و به این صورت، به مسائلی پی می‌برند که احتمالا از نظر سایرین پنهان می‌ماند. این اقتدار افراد درونگرا باعث می‌شود تا مهارت بیشتری تو روابط بین‌فردی داشته باشند.

افراد درونگرا می توانند ویژگی‌های شاگرد از درونگرایی را در اشخاص دیگر نمره بدهند. داخل واقع می‌توانند تشخیص دهند که اشخاص دیگر چه هنگامی در حال تامل کردن، پردازش اطلاعات یا زیر نظر دریافت محیط اطراف‌شان هستند. زمانی که چنین ویژگی‌هایی را داخل شخص دیگر معارفه می‌کنند، مزاحم او نخواهند شد و رخصت می‌دهند به نتیجهٔ دلخواهش برسد و بوسیله همین خاطر، دیگران داخل پیاده شدن او عاطفه قرار بیشتری خواهند داشت. درونگرایی عجله را از افراد دور می‌کند و آن‌ها، با قرار و حوصله رخصت می‌دهند تا ارتباط‌شان با سایرین شکل بگیرد. افراد درونگرا در انتخاب دوستان‌شان مداقه و ملاحظهٔ زیادی دارند



افراد برونگرا در حضور دیگران و در به خشکی امدن آن‌ها، انرژی می‌گیرند و در مقابل، درونگرایی باعث می‌شود تا بی تا داخل جناب دیگران به‌مرور زمان انرژی‌اش تحلیل برود. به‌همین خاطر است که افراد درونگرا با مداقه و ملاحظهٔ بیشتری دوستان‌شان را تفویض می‌کنند. کسانی که درونگرا هستند، تعداد کمی دوست قابل‌اعتماد و صمیمی دارند و سعی می‌کنند، کارمایه و زمان‌شان را صرف آن‌ها کنند. داخل مقابل، دایرهٔ آشنایان و دوستان کسانی که برونگرا هستند، وسیع‌تر است.

درونگرایی باعث می‌شود تا فرد درون انتخاب دوستانش مداقه و ملاحظهٔ یدکی داشته باشد، بوسیله همین تفکر برقراری ربط نزدیک با این افراد کار چندان ساده‌ای حلق و به صرف کمی انرژی و حوصله نیاز دارد. ولی اگر بتوانید اعتماد آن‌ها را به خویشتن جلب کنید، تو دوستی چیزی برای شما کم نخواهند گذاشت و معمولا دوستانی وفادار، ضامن و باملاحظه هستند. درونگرایی، می‌تواند باعث شکل‌گیری رابطهٔ عاشقانه با انبازی زندگی بشود



همان طور که پیش‌تر عنوان شد، کسانی که درونگرا هستند گاه‌به‌گاه بوسیله باثبات و تنهایی احتیاج دارند تا انرژی لازم بخاطر ادامهٔ مسیرشان را بازیابی کنند. به همین خاطر اگر انبازی زندگی‌شان غم به چنین چیزی احتیاج داشته باشد، او را درک خواهند کرد. در واقع درونگرایی و حاجت بوسیله حریم خصوصی باعث می‌شود تا این نیاز در دیگران غصه به رسمیت شناخته بشود و همدستی زندگی فرد درونگرا، درون چنین مواقعی تحت‌فشار قرار نخواهد گرفت.

درون پیاده شدن این مسئله، مهارت و توانایی افراد درونگرا در گوش سپردن به صحبت‌های دیگران که تو موارد قبل توضیح داده شد، اینجا غصه به کمک‌شان می‌آید و رابطه‌شان را استواری می‌کند. آن‌ها می‌توانند پس از یک روز طولانی، به صحبت‌های شریک زندگی‌شان گوش بدهند و بدون آنکه مدام سعی کنند نقطه‌نظر خودشان را مطرح کنند، از او امنیت کنند.

علاوه پیاده شدن این‌ها درونگرایی باعث می‌شود تا فرد، پیش از آنکه اطلاعات و جزئیات خصوصی‌تر خود را با همدستی احتمالی آیندهٔ زندگی‌اش تو میان بگذارد، سعی بر دوست بهتر او داشته باشد. به‌همین فکر کردن افراد درونگرا معمولا در ابتدا روابط در نگاه طرف مقابل‌شان جذاب‌تر جلوه می‌کنند.

این دلربایی درونگرایی گوهر در خودداری و رفتار بعضا اسرارآمیز این افراد دارد و باعث ترغیب کردن حس کنجکاوی طرف مقابل‌شان می‌شود. درونگراها با احتیاط بیشتری شبکه‌سازی می‌کنند



مشیت از شبکه سازی قرار اخذ در پرسنل از افراد و سعی برای گذاشتن حداکثر تأثیر بر آن‌ها در ملاقات فاتحه است و هدف از آن می‌تواند بازاریابی برای محصولی بخصوص باشد یا چیز دیگر. این حکم به هیچ عنوان سهل نیست و پیچیدگی‌های خودش را دارد؛ بخصوص برای کسی که درونگرا است. با این حال، درونگرایی، در صورتی‌که به‌طور کم قیمت از آن مصرف شود، باعث شکل‌گیری روابطی معنادار در چنین شبکه‌هایی خواهد شد. کسی که برونگراست، زمانی که بااطلاع چنین شبکهٔ ارتباطی‌ای می‌شود، معمولا هدفش این است که تا اندازه امکان، با تمامی حاضرین یا کسانی که در دسترسش هستند صحبت کند، اما این صحبت‌های کوتاه، نتیجهٔ دلخواه را به‌همراه نخواهند داشت و بوسیله همان سرعت هم فراموش می‌شوند.

در واقع نکتهٔ حائز اهمیت برای استفادهٔ حداکثری از این شبکه‌سازی‌ها این است که توجه نباید صرفا معطوف به تعداد کسانی باشد که با آن‌ها مصاحبت و تماس مقاوم می‌شود. به‌جای آن، بهتر است هدف اصلی، درک و یار بهتر و بیشتر کسانی باشد که با آن‌ها گپ می‌شود؛ حتی چنانچه تعداد آن‌ها متجاوز نباشد. درونگرایی داخل این مکان اندوه می‌تواند برای افراد کار کننده باشد و با مصرف از این ویژگی شخصیتی، فاش کردن درک و شناخت بهتر ساده‌تر خواهد شد.

به‌عنوان مثال پس از خاتمه چنین رویدادی می‌توان با فرستادن لینک مقالات خواه سخنرانی‌های مرتبط با موضوع صحبت، مناسبت معنادار و طولانی‌تری با او شکل قسط. این طور رویکردی درون مقایسه با زمانی که به‌عنوان مثال صرفا رفتار به پخش کردن کارت ویزیت شرکت یا کسب‌وکار خویشتن می‌کنید، مطمئنا نتیجهٔ بهتری خواهد داشت. مدیران و کارفرمایان درونگرا دلسوز هستند



درونگرایی، درصورتی‌که با خودی و مهارت کافی باشد، از شما بهینه مدیران و کارفرمایان را خواهد ساخت. زمانی که شرکت خواه کسب‌وکار مدیر درونگرا به موفقیتی مشت روشن می‌کند، او تمایلی به استراحت گرفتن در معرض دیدن سایرین و نوشته شدن توفیق بوسیله پای خودش ندارد. به‌جای آن، تیم کاری او هستند که به‌خاطر توفیق اعتبار صریح می‌کنند و این مسئله، باعث محبوبیت بیشترش خواهد شد.

مدیر برونگرا، بیشتر درون معرض توجه قرار می‌گیرد، ولی به همان معیار توجه او بوسیله آویشن کاری‌اش اندک خواهد شد.

تو پهلو این مسئله، همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، درونگرایی باعث می‌شود تا فرید با بردباری و مداقه بیشتری مفروضات مختلف را بررسی و پردازش درنگ. به همین خاطر، مدیر درونگرا، درون مقایسه با مدیر برونگرا، حس و دوست بهتری نسبت بوسیله کارکنانش روشن می‌کند. چنین مدیری زمانی که با کارکنانش گپ می‌کند، بیشتر توجه خود را معطوف بوسیله حس بهتر مهارت‌ها، علایق و توانایی‌های آن‌ها می‌کند و با مصرف از این اطلاعات، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در محیط کاری، با طرب و کارایی بیشتری فعالیت کنند.

چنین مدیری، بعضا حتی در مواقعی که کارهای مهم‌تری دارد و والا فشار است، از صحبت کردن با کارکنانش دریغ نمی‌کند و بخاطر آن‌ها گوش شنوایی دارد. به همین پندار در میان آن‌ها محبوبیت برملا می‌کند. سخن پایانی

معمولا در فضای جامعه کسانی که برونگرا هستند، بیشتر در معرض توجه قرار می‌گیرند و موقعیت‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی بهتر پیش روی‌شان راحتی می‌گیرد. در لفظ دیگر، درونگرایی، ویژگی شخصیتی‌ای است که هنوز آن‌طور که باید در میان عامهٔ آدم مکان نیفتاده است و بعضا تعبیرهای ناخوشایندی از سکوت این افراد می‌شود. ولی همان‌طور که در این مقاله گفته شد، درونگرایی حزن مزایای تحدید بوسیله خودش را دارد و بهتر است به‌جای تأثیر نپذیرفتن از چنین تعبیرهایی، سعی بر آن باشد تا با درک و خویش بهتر این فردی شخصیتی و استفاده از آن، از نتایج سودمند آن نصیب سرما و متد را برای فرود امدن به توفیق هموارتر کرد. در ادامه بخوانید: اختلال شخصیت استنکاف گزین یا اجتنابی، علائم و پیامدهای اجتماعی آن
نیروگاه‌های بریتانیا رکورد جدیدی از ساعت‌های متوالی عاری مصرف زغال‌سنگ را ثبت کردند که از زمان تنش صنعت بی‌سابقه است. در خلال نوشتن این مطلب، بیش از ۶ روز است که بریتانیا بدون کاربرد از زغال‌سنگ برق تولید می‌کند. این کشور داخل ماه گذشته یک دوره‌ی ۹۰ ساعته بدون زغال‌سنگ را گذراند ولی اکنون زیاد از ۱۵۹ زمانه است که عاری بنزین زغال‌سنگ به سر می‌برد. یکی از سخنگویان شبکه‌ی ملی صاعقه بریتانیا تو مصاحبه با بلومبرگ گفت:هرچه انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر دانا جهیز انرژی ما می‌شوند، دوره‌های بدون زغال‌سنگ عادی‌تر می‌شود. ما اعتقاد داریم که تا سال ۲۰۲۵ قادر خواهیم بود به‌طور کامل سیستم برق بریتانیا را با کربن صفر اجرا کنیم.

اما با نسوختن هیچ زغال‌سنگی از روز چهارشنبه اول مه، نیروگاه‌ها به بریتانیا کمک کردند که بتواند از نقطه‌ی متجاوز از هزار روزگار بدون کربن در سال ساری عبور یواش و بوسیله رکورد ۱۸۰۰ ساعت بدون کربن سال گذشته نزدیک شود. این یک صعود قابل‌توجه است، بجای در سال ۲۰۱۷ بود که این کشور برای نخستین بار توانست ۲۴ ساعت بدون سوخت فسیلی ابدیت بیاورد.



اکنون بریتانیا به‌دنبال دوره‌های عاری زغال‌سنگ یک هفته‌ای یا بیشتر است و همه‌ی این‌ها به‌لطف نحوه‌ی لول این کشور از سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های پاک امکان پذیر شده است. یک دهه قبل، سهم زغال‌سنگ داخل شبکه‌ی برق بریتانیا به‌عنوان منبع اصلی، حدود ۴۰ درصد بود. این روزها این سهم به اندک از ۱۰ درصد گویا است؛ یک کاهش قابل‌توجه که ۸۸ درصد آن داخل فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ رخ داده است. داخل همین زمان، دیگر منابع انرژی برای پوشش این هبوط متوجه کار شده‌اند. در سال ۲۰۱۸، پنج درصد از برق بریتانیا از زغال‌سنگ می‌آمد درحالی‌که ۳۹/۴ درصد آن از گاز، ۱۹/۵ درصد از انرژی هسته‌ای و ۳۳/۳ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر (عمدتا) نتیجه می‌شدند.

این اعداد واقعا خوشحال‌کننده هستند، ولی لازم است به‌خاطر داشته باشیم که زغال‌سنگ تنها بنزین فسیلی مضر در مرکب انرژی بریتانیا نیست و هنوز در زمینه‌ی تولید برق، گاز از انرژی‌های تجدیدپذیر مقدم‌تر است. و ما تنها درحال مصاحبت درمورد زغال‌سنگی هستیم که تو تولید برق کاربرد می‌شود و نه آلودگی‌های کربنی که از بخش‌های دیگری مانند گرمایش و حمل‌و‌نقل تولید می‌شود. آندرو کراسلند و جان گلایس از دانشگاه دورهام در این‌باره چنین می‌گویند:برای حرکت قلمرو به روزهایی سالم‌تر، صعود مداوم درزمینه‌ی تکثیر بازده انرژی‌های بادی، آبی، زیستی و خورشیدی و نیز ذخیره‌ی انرژی ضروری است. اینکه دقیقا چه میزان صعود باید مولود شود ربط به تقاضای انرژی دارد. بیش از ۸۰ درصد از کل پس انداز انرژی بریتانیا ازجمله برق، حمل‌و‌نقل زمینی و گرمایش هنوز از سوخت‌های فسیلی مولود می‌شود. داخل حال حاضر، ده‌ها میلیارد پوند روی تولید برق کم‌کربن سرمایه‌گذاری شده که تنها آغاز عروج بریتانیا به‌سوی انرژی عاری کربن است.

۶ نیروگاه زغال‌سنگ فعال در بریتانیا حیات دارد. اگر همه‌چیز موافق برنامه پیش رود، تا سال ۲۰۲۵ هیچ‌کدام از این نیروگاه‌ها وجود نخواهد داشت و ۶ روز بدون زغال‌سنگ به ۳۶۵ روز تحول خواهد شد.بیشتر بخوانید:سرمایه‌گذاری درون انرژی‌های تجدیدپذیر و نفوذ آن داخل بهبود فضا زیست و اقتصاداصلاح سیستم تهویه مطبوع راه‌حل شاق تغییرات اقلیمی است؟تغییرات اقلیمی نابرابری اقتصادی را در جهان افزایش داده استسبک عمر آینده‌ی سیاره‌ ما را مشخص می‌کندچرا باید از پرکردن بیش‌ازحد باک بنزین خودداری کرد؟