پارکت ارزان

انویدیا چندی پیش، سه میوه جدید از خانواده ی RTX 30 را به بازار شناساندن کرد. ظاهرا جریان معرفی کردن و عرضه ی محصولات جدید مبتنی بر معماری گرافیکی امپر هنوز ادامه دارد. یک منبع تقریبا عفیف مطالبه می یواش که بوسیله مشخصات فنی یک کارت گرافیک دیگر از خانواده ی RTX 30 دسترسی داشته است. کارت گرافیکی که احتمالا قدرت نمایی انویدیا را با دوده جدید در بازه های دیگری از میدان ممکن می درنگ.

حقیقت اطلاعاتی می گوید صیت نهایی کارت گرافیک مورد مذاکره مشخص زدودن. درواقع نمی دانیم که آیا کارت مذکور با معروفیت GeForce RTX 3060 Ti یا GeForce RTX 3060 Super بوسیله بازار ارائه می شود. صرف نظر از نام نهایی، ظاهرا پردازنده ی گرافیکی GA104 در این کارت هم کاربرد می شود که در RTX 3070 غم شاهد استفاده از آن هستیم. نکته ی رادیکال دیگر اینکه  GeForce RTX 3060 Ti یا GeForce RTX 3060 Super از قالب GA104-200 با ۴،۸۶۴ هسته ی CUDA روزی می برد.

هر پردازنده ی جریان (SM) درون معماری انویدیا امپر از ۱۲۸ هسته ی CUDA و یک هسته ی RT و چهار هسته ی تنسور بهره می برد. اگر تعداد و شمارش هسته ها را دقیق در نظر بگیریم، GA104-200 دارای ۳۸ پردازنده ی جریان فعال است که ۳۸ هسته ی RT و ۱۵۲ هسته ی تنسور را محتوی می شود.مقاله های مرتبط:انویدیا RTX 3090 و RTX 3080 و RTX 3070 رونمایی شدندپردازنده های گرافیکی انویدیا GeForce RTX 30 چه رهاوردهایی بخاطر گیمرهای PC دارند؟

در جزء قالب حافظه، GeForce RTX 3060 Ti خواه GeForce RTX 3060 Super از هشت گیگابایت حافظه ی GDDR6 بهره می برد. سرعت و رابط باس کارت گرافیک مذکور مشخص نیست، اما باتوجه به ظرفیت می نبوغ پیش بینی کرد که از باس ۲۵۶ بیتی پشتیبانی می نرم. کارت گرافیک GeForce RTX 3070 احتمالا از حافظه ی ۱۶ گیگابیت برثانیه ای استفاده می کند. درنتیجه می قابلیت پیش بینی کرد که انویدیا در کارت گرافیک 3060 از تراشه های حافظه ی GDDR6 با سرعت پایین زیرفون استفاده خواهد کرد تا آن را ازلحاظ پهنای باند حافظه از RTX 3070 متمایز کند.

مفروضات رسمی انویدیا تأیید کرد که GeForce RTX 3090 و GeForce RTX 3080 در کتاب های ۲۴ و ۱۷ سپتامبر عرضه می شوند. کارت گرافیک RTX 3070 نیز در تاریخی نامشخص داخل ماه اکتبر عرضه خواهد شد. درمقابل، AMD تصمیم دارد تا Big Navi را در تاریخ هفتم اکتبر شناساندن کند، درنتیجه اگر کارت گرافیکی بوسیله نام GeForce RTX 3060 Ti یا GeForce RTX 3060 Super تو دستور کار انویدیا باشد، احتمالا پس از معرفی ثمر متاخر AMD معرفی خواهد شد. درنهایت می استعداد ماه نوامبر را برای رونمایی RTX 3060 احتمالی، مناسب دانست.بیشتر بخوانید:AMD رسما تاریخ معرفی Zen 3 و کارت های گرافیک Big Navi را اعلام کردخانواده AMD Radeon RX 6000 احتمالا فردا معرفی می شوندانویدیا مدل ارتقایافته خانواده RTX 3000 را با حافظه بیشتر معرفی کردن می کند؟جزئیات جدیدی از کارت های گرافیکی RTX و پردازنده های امپر انویدیا منتشر شدبهترین کارت های گرافیک برای بازی و پیدایش محتوای ویدیویی
  • ۹۹/۰۶/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی