پارکت ارزان

اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، حتما از درخت سرو ایکس کلاد مایکروسافت آگاه هستید؛ سرویسی که امکان استریم بازی ها روی گوشی های هوشمند و تبلت ها را مهیا می سازد. با وجود جذابیت سرویس ایکس کلاد، مشکلاتی نیز پیاده شدن سر راه جدیدترین خدمات ابری مایکروسافت داخل اپ استور به چشم می خورد.

درحالی که قوانین اپ استور بخاطر امکان فعالیت درخت سرو های ابری گیمینگ تبدیل یافته است، مایکروسافت می گوید که چنین قوانینی را نمی پسندد. اپل در قوانین متاخر اپ استور دستور ی فعالیت سرویس هایی مشابه استادیا و ایکس کلاد روی دو پلتفرم iOS و iPadOS را فراهم کرد؛ اما بوسیله ازای اینکه هر بازی مانند اپلیکیشنی افسون شده ثبت شود. درواقع، درخت سرو های استریم بازی عنوان خود را باید مانند اپلیکیشنی مستقل ثبت کنند و در فهرست تو برنامه ای خویشتن به نمایش بگذارند.

یکی از سخن گویان مایکروسافت داخل مصاحبه با رسانه ی ورج با اعلام ناخرسندی ردموندی ها از چنین قوانینی گفته است:چنین اتفاقی بوسیله کاهش نرخ تجربه ی درخت سرو های استریم ختم می شود. گیمرها می خواهند مانند اپلیکیشن های استریم ویدئو یا موسیقی از فهرست بلندبالایی از بازی ها مستقیما عنوان مدنظرشان را تفویض و آن را امتحان کنند؛ خیر اینکه صدها اپلیکیشن را دانلود و به طور افسون شده هرکدام را امتحان کنند. در مایکروسافت، نیازهای گیمرها را در تقدم قرار می دهیم و به نمایش ی بهترین تجربه ی گیمینگ پایبندیم.

درصورتی که مایکروسافت خود را به اجرای قوانین اپ استور ملزم کند، تمامی بازی های موجود در سرو ایکس کلاد باید مانند اپلیکیشنی مستقل در اپ استور ثبت شوند. چنین اقدامی کارمزد ۳۰ درصدی را نیز شامل می شود. درواقع، باید گفت اقدام اپل کاملا حساب دان به دیدن می رسد. درحالی که سخن گوی ردموندی ها سرو های استریم موسیقی یا فیلم را مثال زده است، بوسیله این موضوع اشاره نکرده که در چنین سرویس هایی ابتیاع در برنامه ای بود ندارد.

درواقع، بخاطر هر بازی ممکن است بسته های الحاقی منتشر شود یا خریدهای درون دستور کار ای شامل اسکین، مراحل، تجهیزات، سلاح و... درون نظر گرفته شود و اپل نیز می خواهد بابت هر خرید پاداش ۳۰ درصدی گرفتن یواش. ردموندی ها تنها داخل حالتی می توانند ایکس کلاد را با سرو های پول اعانه فیلم قرین نتفلیکس یا سرویس استریم موسیقی مشابه اسپاتیفای مقایسه کنند که سودا تو پروگرام ای در بازی ها بود نداشته باشد.مقاله های مرتبط:مقدار کارت حافظه جانبی یک ترابایتی ایکس باکس سری ایکس و اس معلوم شدبازی های سرو EA Play به ایکس باکس گیم پس اضافه می شوند

اپل سود سرشاری از بخش بازی های موبایلاپ استور و خرید در برنامه ای تو بازی ها به دست می آورد و طبیعتا دور از ذهن است که قانون چنین موضوع مهمی با مایکروسافت پیاده شدن بیاید. هنوز ردموندی ها اطلاع دادن نکرده اند که آیا سرویس ایکس کلاد را به اپ استور اضافه می کنند یا خیر.

در هر عارض انتظار می رود ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) درخت سرو ایکس کلاد به عنوان بخشی از سرویس ایکس باکس گیم پَس اولتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) درون ۲۲ کشور برای محصولات مبتنی بر پلتفرم اندرویددردسترس قرار گیرد.بیشتر بخوانید:نرخ پلی استیشن 5 سونی ۲۷ شهریور اخبار می شود؟بررسی سرفیس دوئو مایکروسافت از نگاه نشریات برومند جهانیارزان ترین مدل اپل واچ به زودی شناساندن می شودکانسپتی از گوشی هوشمند مایکروسافت با برخورداری از عزب یک صفحه عرضه منتشر شدویدئو قاب پشتی آیفون 12 پرو اپل رک شد
  • ۹۹/۰۶/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی